Wednesday, April 27, 2011

TIPS2 eXAM

hooooolaaaa assalamualaikum & salam maghrib. dah sembahyang? yg belom tu pergi la sembahyang ok seelok2nya sembahyang di awal waktu adalah lebih baik berbanding kemudian waktu oraiiit ;)

ok aku ada nasihat mahupun tips2 mncari duit. opss i mean tentang sesiapa yg akan mnghadapi peperangan dgn soalan nnti bila2 masa shja nda kira exam secara bertulis ataupun oral.

tips2 aku kongsikn for u all :
  1. bawa bertenang, jgn cepat gelabah. Fokus terus kpda topik yg nak di belajar, berdoa atau solat hajat
  2. terus tumpukan pada pelajaran, no buang2 masa ok!
  3. yakin diri. tulis atau teriak kuat " SAYA BULEH ;p ! " dmna sja kamu mau di toilet ka,diluar rumah etc la~
  4. ambil masa untuk berehat(jgn over rehat sudaaa), take five.
  5. jgn ambil ubat seberangan. kurangkan minum kefein. minum lobak merah atau mkn kismis byk2
  6. tumpukan mana yg penting & kena ada SEMANGAT oraaaaaaaait (:
tips ini di petik dari prof.heliza* amin.. * hee almklum la pminat setia heliza katakn.
hope u all ikut tips aku kongsi di atas tdi tu haaa.. SHARING IS CARING baaa

aku doakan semoga kwn2+kakak2+abg2+adik2 yg akan menjalani ujian peperiksaan lulus dgn score yg melatupp cemerlang ok.

p/s; berdoa jua tapi tanpa usaha apa gunanya kan.. kann

UsahA

Tangga

Kejayaan !!

AKU BOLEH , KAMU BOLEH YEAHHH SEMANGAT2

No comments:

Post a Comment